18-07-2016

Waarom moest ik stem verstaan !


Liedboek voor de kerken 484 !

1  Waarom moest ik uw stem verstaan?
Waarom, Heer moet ik tot U gaan
zo ongewende paden?
Waarom bracht Gij
die onrust mij
in 't bloed is dat genade?

2  Gij maakt mij steeds meer vreemdeling.
Ontvreemdt Ge mij dan, ding voor ding,
al 't oude en vertrouwde?
O blinde schrik,
mijn God, mag ik
niet eens mijzelf behouden?

3  Want ik zie voor mij kruis na kruis
mijn weg langs en geen enkel huis
waar ik nog rust zou vinden.
Kom ik zo echt
bij U terecht,
ben ik wel uw beminde?

4  Spreek Gij dan in mijn hart en zeg,
dat het zo goed is, dat die weg
ook door uw Zoon gegaan is,
en dat uw land
naar alle kant
niet ver bij mij vandaan is.
Liedboek voor de Kerken 1973

Leven met God is overleggen met God,zelfs al ben je in het huis aan het werk. Terwijl ik de was op ging hangen kreeg ik dit gezang van God door.Omdat ik erover nadacht hoe ik mensen in het verleden geholpen heb,en er anderen zijn die zeggen dat dit Gods stem niet was. ze zeggen soms griezelige dingen ,dan denk ik ,hoe komen ze erbij. ?

Stemmen verstaan ,voorspellingen doen,en weet ik wat nog meer. En ik ben juist zo blij dat ik weer die oude vertrouwde omgang met Hem mag hebben,luisterend naar Zijn stem,maar nu zonder angst ,die heeft Hij van mij weggenomen. Maar ook dat ik mij niet meer door mensen laat manipuleren!!

Dat neemt niet weg dat ik er niet over nadenk,dat is iets totaal anders ,en ik kreeg dit lied dus van Hem door.

"s Heren vertrouwelijke omgang is voor hen  die Hem vrezen, dat is geen angst. En Zijn verbond maakt Hij hun bekend. Ps: 25 vers 14

Geen opmerkingen:

Een reactie posten