24-07-2016

KRACHT DOOR DE HEILIGE GEEST !


Om kracht bidden en de kracht krijgen van de Heilige Geest. Soms lijkt het alsof anderen zo sterk zijn, als je ze hoort,ja dan zijn ze sterk,ze weten het zo goed.

Een mooi voorbeeld is dat ik gekeurd moest worden om in de gezinsverzorging te gaan werken,niet alleen je lichamelijke gezondheid,maar ook je psychische gesteldheid werd gekeurd.
Ik werd gekeurd door een maatschappelijk werkster en een psycholoog,allerlei vragen werden erop mij afgevuurd, ik wist wat ik zou moeten zeggen,dat heb ik geleerd van die cursus Psychologie, maar ik gaf de gewenste antwoorden niet,ik was toen een stuk jonger,uit ervaring wist ik dat je nooit van te voren kon weten hoe je zou reageren in een bepaalde situatie. Ik werd afgekeurd omdat ik geen nee kon zeggen.

Een halfjaar later heb ik een brief naar het hoofdkantoor van de gezinsverzorging geschreven dat ik heus wel nee kon zeggen ,dat ik bij het Motel v/d Valk werkte, twee dagen later kreeg ik al een oproep om te komen, de leidster,dat werd mijn leidster, zei eerlijk, dat de meeste van die aangenomen gezinsverzorgsters het af hadden laten weten toen ze er eenmaal werkte. Ze hielden het niet vol.
Ik moest medisch gekeurd worden,mijn  bloeddruk was te hoog. Aarzeling bij die vrouwelijke arts die ik kende van de kerk. Ik zei tegen haar laat mij nou maar werken ,dat is beter voor mijn te hoge bloeddruk. Uiteindelijk zwichtte ze,en ik mocht de maandag erop direct al aan de gang.Dat was in 1988.

Ik heb volgehouden,totdat ik een dakraam op mijn hand op mijn hand kreeg, ik bleef ermee doorlopen,totdat het echt niet meer ging.Ik moest naar de St.Maartenskliniek in Nijmegen,daar kreeg ik te horen dat ik een sudeckse dystrofie had. Ik had kerk orgelles ,ik dacht oké ,nu kan ik beter leren om de voetpedalen onder de knie te krijgen. Na een paar maanden moest ik voor controle bij de ggd arts zijn,ik zei tegen hem dat ik wilde gaan werken. Geen sprake van zei hij,u beseft niet wat u heeft. In Januari mag u een keer per week gaan werken. Het werden er voor mij algauw meer. Ik kreeg een ontsteking aan die hand ,ik moest met spoed een afspraak maken in het ziekenhuis,ik maakte die afspraak door te zeggen,zo gauw mogelijk,dat was veertien dagen later. Mijn leidster zei tegen mij,ik dacht dat je wel verstandiger  zou zijn,je gaat nu meteen het ziekenhuis opbellen voor een andere afspraak.Twee dagen later kon ik terecht. Ik bleek een tumortje te hebben, en de uitslag met een paar vraagtekens,en de mededeling dat het epidemsiche gebied vrijwel geheel verwijderd was.Het was wel de druppel die de emmer deed overlopen,ik kon niet meer blijven werken.Ik heb tot Maart 1993 gewerkt. Later kreeg ik het ook aan mijn voet. jaren lang iedere dag heel veel pijn,bijna niet kunnen lopen,weinig pijnstillers slikken . Ik ben bij een callcenter gaan werken voor goede doelen,dat heb ik zeven jaar gedaan. Ik kreeg een behoorlijke burnout. De spanning moordaanslagen ,de manipulatie,de achtervolgingen waren mij te veel. Maar ondanks alles kreeg ik de kracht van de Heilige Geest om door te gaan en de pijn te verwerken.

Ik had een scootmobiel,maar ik heb er zo weinig op kunnen rijden,veertien dagen geleden heb ik het nog een keer geprobeerd, ik moest terug naar huis. Ik had veel te veel last van mijn ogen.Ik heb de scootmobiel verkocht. Het ging mij aan het hart,maar ik dacht dan ga ik op een andere manier door met pijn en kracht . Bidden om die kracht.En die kracht doorgeven aan andere mensen.

Huilend ben ik mijn weggegaan ,met vallen en opstaan,meer vallen dan opstaan. In eigen kracht had ik nooit kunnen volharden. En ook nu nog heb ik die kracht van Heilige Geest zo nodig.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten