17-07-2016

Nav de preek van vanavond!

Dit is het werk van de Heilige Geest,de preek van vanavond is zo aansluitend op het gesprek wat ik gisteren met mijn vriendin had.

De vijandschap voor de buitenlanders is bij haar zo groot,nee hoor het ontaarde niet in ruzie,ik vertelde haar dat ik vrijdag naar het kanaleneiland was geweest,en hoe heerlijk ik het vond tussen de buitenlanders. Ze vond ze maar niks. Ik zei niet alle moslims willen ruzie en oorlog hoor. Er zijn goede en slechte, net als er bij ons goede en slechte mensen bij zijn.

Over Petrus die weigerde om onreine dingen te eten,dat de Here God hem duidelijk maakte dat het Evangelie bedoeld is voor alle volken over de hele wereld.


Ook ik zei dat het niet alleen voor de Joden is maar ook voor de Palestijnen. Het gaat erom het Evangelie te verkondigen ,en ik vind het wel erg dat de dominee in die preek  het erover had om de kerkdiensten aan te passen. want dat is echt niet de bedoeling hoor. Ik heb niets tegen andere muziek,mijn kleinzoon doet dat ook. Maar bij hem gaat het Evangelie voor alles om mensen tot de Here Jezus te brengen.Ik ging naar kerken toe waar dat ook gebeurde.Dus ik ben het gewend.

Laten wij op pad gaan ,op zoek naar wat verloren is,waarom toch die aversie tegen buitenlanders ?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten