17-07-2016

Heer laat mij vrolijk zingen

De duivel gaat rond als een briesende leeuw zoekende wie hij kan verslinden.Ik hoorde van een mevrouw die bij mij in de trein zat,zij kwam uit Zwolle vandaan en die trein kon niet verder gaan dan tot Nunspeet, omdat er iemand  voor de trein gesprongen. Zoveel mensen zijn wanhopig, het is zo vreselijk. nee ik ben niet wanhopig en niet net als vroeger dat ik zo erg ontdaan ben dat ik helemaal van streek ben. Bovendien ben ik ook echt niet bang voor wat er zal gebeuren. Ik vrees geen kwaad want met mij is de Heer,tranen en leed zijn nu niet bitter meer. Ondanks alle ellende in de wereld ben ik blij. Die kracht en sterkte die ik van Hem ontvangen heb wil ik doorgeven. Het is zo erg als je alweer hebt ervaren dat mensen zo onbetrouwbaar zijn,doen alsof en er niets van menen wat ze zeggen.Maar ik weet en mag dat doorgeven dat je rijk gezegend bent als je op Jacobs God je vertrouwen stelt,zalig ben je dan te noemen. Dus het volgende lied wat ik schreef lijkt zo tegenstrijdig,maar het is niet zo,ik ben ook aan moordaanslagen ontsnapt.


Heer,laat mij vrolijk zingen
van U die leven doet
En laat mijn hart opspringen
zingen,wat bent U goed
U die mijn leven spaarde
altijd weer met mij gaat
U bent de grootste waarde
zuiverst goud dat bestaat.

Laat mij Uw licht verspreiden
aan mensen om mij heen
zij die zo moeten lijden
het gaat door merg en been
De duivel losgebroken
gaat ziedend als een leeuw
opzoek om te verslinden
hij heeft een hart als steen.

Ik bid U o Algoede
laat U hen niet alleen
Dat ik betrouwbaar blijken
tot aan mijn laatste snik
Zodat ik hun de hoop geef
van U die eeuwig leeft
En dat Uw ware liefde
hen nimmermeer begeeft.

Vergeeft U hen die liegen
kwaadspreken zonder hart
Maar steeds blijven bedriegen
een ander alsmaar tart
Zij zullen het niet winnen
U bent niet aan hun zij
Verlost U hen voor eeuwig
maak hen van zonden vrij.

Amen .

Melodie : LBVK

Laat ons nu vrolijk zingen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten