28-07-2016

Ik roem in God !


Psalm 56 is zo'n prachtige  mooie psalm. Gij hebt mijn ziel beveiligd van de dood,Gij richt mijn voet dat hij zich nimmer stoot,Gij zijt voor mij een schild in alle nood. Gij hebt mijn smart verdreven Uw dierb're gunst is m'altoos bij gebleven.'k Zal voor Gods oog naar Zijn bevelen leven,zo word door mij Zijn naam altoos verheven,zo word Zijn lof vergroot.

En dat zing ik niet zomaar, ik kan dat zingen ,na de vele tranen die ik gehuild heb zoals het in vers 4 staat. : Gij weet o God,hoe 'k zwerven moet op aard, mijn tranen hebt G'in Uwe fles bewaard, is hun getal niet in Uw boek bewaard, niet op Uw rol geschreven.Gewis,da zal mijn wreev'le vijand beven,en als ik roep,straks rugwaarts zijn gedreven,Dit weet ik vast,God zal mij nooit begeven.niets maakt mijn ziel vervaard.

Dat stemt mij tot grote dankbaarheid en daarom kan ik oprecht vanuit mijn hart zingen:

Ik roem in God ,ik prijs 't onfeilbaar woord, ik heb het zelf uit Zijnen mond gehoord, 'k Vertrouw op God door gene vrees gestoord ,wat sterv'ling zou mij schenden ? Ik heb beloofd wanneer 'G in mijn ellende,mij bijstand bood en 't onheil af wild wenden,tot U o.God mijn lofzang op te zenden,door ijver aangespoord.

Ik weet dat je zalig te noemen bent als je op Hem vertrouwt ,

ZALIG HIJ DIE IN DIT LEVEN,JACOBS GOD TER HULPE HEEFT!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten