01-06-2016

Wees elkaar tot steun.

Gisterenmiddag kreeg ik onverwacht bezoek van een mevrouw,ik zag haar een maandag in de supermarkt. Een paar jaar geleden heb ik haar ook al eens gesproken. (Gisterenavond heb ik dit bericht ook al geplaatst,maar om een bepaalde reden weer verwijdert )
Ze vroeg mij belangstellend naar de gerenoveerde en verbouwde woning. Ik zei,u mag komen kijken hoor als u wilt,dat zal ik zeker doen zei ze. Dus stond ze gisterenmiddag bij mij voor de deur. Duidelijk heb ik laten blijken hoe fijn ik dit vond. Het werd een fijn gesprek. Ze vertelde mij dat haar vader Dominee was ,(hij is overleden) maar ook dat ze boos was op God,ze wilde niets van Hem weten,tenminste als Hij al bestond.Al die ellende in de wereld zei ze, hoe kon Hij dat nou doen. En wie ging mensen nou op de proef stellen door die boom te plaatsen waar ze niet van mochten eten.

Ik vertelde haar iets van mijn leven,dat ik zeker wist dat God bestond. maar tijdens ons gesprek waren er een paar dingen die mij later pas zijn opgevallen, ze zei iets wat ze van mij nooit gehoord heeft, ik heb haar dus twee keer ontmoet, en het was iets persoonlijks van mij, wat ze mij vertelde.
Dus, vandaar dat ik die andere blog verwijderde.

Ik vertelde haar dat ik gedichten schreef, ik liet er haar een paar lezen.ze wilde er wel een paar hebben.

Vriendschap hebben en elkaar tot steun zijn, wil voor mij zeggen dat je elkaar kunt vertrouwen. Zo staat het ook in de Bijbel dat is vriendschap en dat zegt ook Toon Hermans,en daarom is Jezus mijn steun en toeverlaat.

Ik hoor nu bij de RO,Maar trouwe God Gij zijt het schild wat mij bevrijdt. Dat je God niet vruchteloos aanroept.En dat Hij je gebeden hoort, maar ook verhoort !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten