07-06-2016

Vriendschap met de Goede Herder


Ware vriendschap niet te vatten
brengt liefde in onze harten
liefde die nooit meer vergaat
ware vriendschap die vaststaat.

Vriendschap is geen schone schijn
is leven in Uw zonneschijn
liefde straalt uit onze ogen
oprecht vanuit je hart bewogen.

Vriendschap dat is lachen, huilen
veilig bij die ander schuilen
vriendschap die zo heilig is
vriendschap zo'n geheimenis.

Vriendschap is niet opgeblazen
is niet schelden,tieren,razen
Elkaar met warme harten groeten
zo mogen wij elkaar begroeten.

Vriendschap is de ruimte geven
vriendschap voor altijd, niet voor even
vriendschap met de Goede Herder
in die eenheid kunnen wij verder.


Kun je pure zuivere vriendschap hebben ? Ja hoor dat kan echt. Ik heb ruim twee jaar een vriend gehad, hij was weduwnaar, was koster van de kerk en wij waren allebei lid van het koor. het was op een eerste kerstdag dat hij vroeg of ik met hem mee naar huis toe wilde gaan,omdat ik ook alleen was. De koorleden zeiden dat moet je doen. Het werd een gezellige tijd. Als hij nu nog leeft is hij dik in de tachtig. Hij had een harmonium thuis. Wij hadden de zelfde interesses. Hij kookte heerlijk. Kortom het was een fijne man,nooit een onvertogen woord. Nooit slecht gehumeurd. Maar,hij ging van mij houden en ik niet van hem. Zijn schoonzussen waren ook gek op mij en als ze mij tegen kwamen zeiden ze,Henk houd zoveel van jou ! Uiteindelijk zei ik tegen hem,Henk zoek een andere vrouw op. Dat heeft hij gedaan. Nooit was hij handtastelijk of wat dan ook, zijn liefde voor mij was zo oprecht. Ik mocht bij hem komen wonen ,hij zou een apart kamertje voor mij inrichten , de koorleden vonden dat ik het moest doen. Ik wil niet zei ik. Daar was ook een vrouwelijke Hoofd verpleegkundige bij  van het ziekenhuis.Maar ik was teveel beschadigd, en word dat nu nog steeds.

Het is vandaag 50 jaar geleden dat mijn schoonvader is begraven. hij heeft als een vader van mij gehouden .Is maar 58 jaar geworden. Hij kon het niet uitstaan als mijn ex-man zo lelijk tegen mij deed. Ook mijn schoonmoeder heeft van mij heel veel gehouden,








Geen opmerkingen:

Een reactie posten