09-06-2016

GODS GROOTSTE GESCHENK !

In de afgelopen week las ik in de RD over kerkgeschiedenis wie daarin geintereseerd waren . Ik heb toen te kennen gegeven dat ik dat ook ben. Ineens dacht ik aan het boekje dat ik gekregen heb in September 1991 van een Historicus. Hij en zijn vrouw waren vrienden van mij, hij was gepensionneerd  Conrector van het Christelijk Lyceum in Amsterdam. Dat boekje ging over de kerkhistorie van de plaats waar ik toen woonde. De verschillende kerken en hun achtergrond.

Ik ging gisteren even Googlen en las dat hij in 2006 is overleden.
Nee hij was geen innemende man ,rasechte Amsterdammer. Maar hij was eerlijk en oprecht. Wij,hij en zijn vrouw en ik konden heel fijn met elkaar praten over het geloof.Zij was beroepsmusicus.

Ik kwam vaak in een klooster en las de boeken van Augustinus en Thomas รข Kempis en sprak daar dan over . Ook toen ik nog jong was las ik over de kerk en algemene geschiedenis.
Ik las over Paul Kruger etc.

Hij en zijn vrouw kende mijn hele geschiedenis ook wat er toen  in die plaats opdat moment plaats vond. Hij zat in het Kerkbestuur ! Omdat hij ook heel slecht tegen onrecht kon stonden ze aan mijn kant.

Jaren lang ,meer dan 45 jaar heb ik met Jehova getuigen gesproken. Eergisteren kreeg ik een lief schrijven van een 89 jarige vriendin die ervan overtuigd was dat ik in de Jehova getuigen geloofde, met een pagina van de EO erbij. Dat ging over Jezus, ik heb haar een kopy opgestuurd van hoe warm en barmhartig  zij over  Jezus spraken,dat Hij onze losprijs was, dat Hij bij Zijn Vader in de Hemel was en naar de aarde is gekomen,door de Heilige Geest had God Hem bij Maria in haar buik laten komen .Hij was de tweede Adam, de eerste Adam had gezondigd en wij ook. Om onze zonden was Hij dus naar de aarde gekomen. En wie wilde nou dat prachtige kado niet ontvangen van Jehova? Wij waren zondige mensen ,en Zijn Vader had de wereld zo lief dat Hij niet wilde dat die verloren zou gaan. Het was een groot geschenk van Jehova aan ons.

Hij en Zijn Vader zijn een zoals Jezus ook bad tot Zijn Vader, laten zij een zijn zoals Wij een zijn,wij in hen en zij in ons. Jezus deed altijd wat Zijn Vader wilde en was Zijn Vader gehoorzaam in alles. Hij zondigde niet zoals wij.Nu is Hij terug bij Zijn Vader en zit aan de rechterkant van Zijn Vader als Koning totdat Hij terugkomt naar de aarde.

Inderdaad zij spreken over het duizend jarig rijk . Niet Bijbels? Het staat dus wel in de Bijbel !

Laten wij ons ook maar druk maken over de verlorenheid van de mensen ,dat ze GODS GROOTSTE GESCHENK  wat ze aangeboden krijgen van Hem dankbaar mogen aanvaarden. ipv elkaar om de oren te blijven slaan .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten