04-06-2016

De kracht van Uw liefde !


Zonder de kracht van Uw liefde houd ik het niet vol tegen zoveel liefdeloze mensen. maar U geeft die liefde wel .De liefdeloosheid ken ik van jongs af aan  . Eerst mijn moeder, toen mijn ex-man. Soms voel ik mij weer zo jong ,dan denk ik wat heb ik nu weer verkeerd gedaan ? Als de mensen alweer boos doen en zijn.

Maar de kracht van Uw liefde die geeft U. Ik voel Uw zonnestralen, die voelde ik gisteren ook!
Ik ging boodschappen halen zag een mevrouw van de kerk die in mijn straat woont. Ik maakte een praatje met haar , ze weigerde om  een gesprek te voeren met mij. Ondanks de pijn die ik voelde ging ik door. ze begon over het weer, ik zei de zon komt, ik voel de stralen . En tegen de avond kwamen die zonnestralen er ook echt. Nee ik voorspel geen weersomstandigheden. Mijn hart geeft dat aan. Toen ik in de afgelopen week de nieuwsberichten zag over de grote wateroverlast , kreeg ik toch angst. En een stem in mij zei, hoe hoog de golven slaan ,hoe hoog zij gaan zij raakt hem zelfs niet aan. Ik wist niet in welke psalm dat staat ik heb het net opgezocht het is Psalm 32 vers 3.

Ik heb jaren lang nachtmerries gehad van golven die mij dreigde te overspoelen.maar het wonderlijke was dat anderen wel verdronken mijn kinderen oa. De eerste was op het strand,dat is 35 jaar geleden, ik was daar met mijn kinderen ,hoge dreigende pikzwarte golven kwamen vanuit de zee op ons af.  Ik was ontdaan,en toen de dominee ivb met de scheiding langs kwam , wist hij te vertellen omdat de golven ons niet overspoelde ik niet om zou komen. In die eerste droom verdronken mijn kinderen niet.

In psalm 32 vers 3 beken je oprecht je zonden .Ik doe dat dus ook, zo leef ik met de Here God.
Ik kan de mensen dus prachtige verhalen ophangen dat ik niet bang ben, dat ik niet boos ben ,of wat dan ook.Maar de Here God weet wat er in mijn hart omgaat.

Maar ik weet dus heel zeker dat de KRACHT VAN GODS LIEFDE mij overeind houdt zodat ik staande blijf in dit leven . Amen

Dit blog was klaar en nu besef ik ineens dat wat die dominee toen 35 jaar geleden tegen mij zei, dat ik door die golven niet zou omkomen, de Here God mij door die regel uit Psalm 32 vers 3 hetzelfde zei.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten