24-06-2016

Laten wij ons leiden door Jezus !


Echte vriendschap onbetaalbaar
zuiver,puur, waar het omgaat
Trouw in waarheid,niet bedriegen
waar bewogenheid voor gaat
'k Wil je troosten in ellende
in je pijn,verdriet en smart
Met een hart oprecht bewogen
biddend,vol mededogen.

'k Wil niet heersen ,maar je dienen
met een ongeveinsd gemoed
Hoop geven in bange dagen
geloof, eens komt alles goed
In mijn liefde je omarmen
zoals mijn Vriend Jezus doet
En mij niet verheven voelen
voeten wassen ,zoals het moet

Uit ervaring spreek ik tot je
weet hoe erg de pijn kan zijn
Een is er die alles meevoelt
die zo trouw is en oprecht
Dat is Jezus onze Heiland
Hij leidt door diepe dalen
veilig aan Zijn dier'bre hand
naar Zijn eeuwig Vaderland

Voor mijn vriendin !

Vriendschap is niet arrogant zijn de ander laten voelen dat je beter bent en het beter weet. dat heet zelfoverschatting. Als ik terugdenk aan de jaren dat ik in de Gezinsverzorging gewerkt heb,dan ben ik dankbaar met de Leidster die wij hadden. Ze was Non,Maatschappelijk werkster en Theologe . Zij leerde ons om waardig met de mensen om te gaan. De laatste tijd kom ik met mensen in aanraking die zich zelf zo goed vinden een  toontje aanslaan hoe goed zij alles weten.Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. In dat dorp waar ik gisteren was gebeurde zoiets niet.

De leidster is toen directrice van een nonnenklooster geworden.

Mijn leidster aanvaarde mijn bewogenheid, ook dat ik te kennen had gegeven dat ik beslist niet met het maandelijks overleg, met zijn allen over de gezinnen wilde praten. dat was een echte goede leidster ,zij leidde alles in goede banen en voelde zich niet verheven. Ik schrik er behoorlijk van als ik zie hoe mensen alles manipuleren. Laten wij allemaal leren om dienstbaar te zijn ,ons niet te verheffen boven alles en iedereen. Laten wij ons leiden door de Here Jezus die ons daarin is voorgegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten