06-06-2016

Het kwade overwinnen !

Vanavond ben ik gaan condoleren. Ik kan het niet opbrengen om naar de overledene te gaan kijken.Ik vind het al moeilijk genoeg. Ik zat naast een aardige mevrouw om  koffie te drinken, ze vroeg mij of ik ook in deze plaats  woonde, ik zei ja en ze vroeg mij waar woont u dan ? Ik vertelde het haar en ze zei,daar woonde mijn zus. Inmiddels was er een echtpaar bij ons komen zitten, ze zei, tegen de jonge vrouw die mij was opkomen halen gedag en negeerde mij. Stekende ogen. Ze ging met de jonge vrouw zitten praten, moest richting mij kijken,maar ze negeerde mij.
Ik besloot om toch een gesprek aan te knopen met haar, maar o die die ogen,zo venijnig. Ik vroeg haar woon je ook daar aan die weg,nee zei ze,maar ik heb daar wel gewoond ik woon nu aan de dijk. Ik was niet van plan om te stoppen, en vroeg ik haar welke kant vond je prettiger wonen, ze zei,allebei de kanten hebben goede en minder goede dingen. Ik ging door,kijken jullie op het water ? Nee zei ze. leuk hoor om daar te wonen zei ik. Behalve als het hard waait zei ze dan vind ik dat voor de kinderen best gevaarlijk als ze over de dijk naar school moeten fietsen. na dit gesprek zijn ze weggegaan. Gelukkig waren die andere mensen die ik niet kende aardiger toen ze weggingen , die zeiden heel vriendelijk gedag,iets wat die anderen niet deden.

Toen ik hier kwam wonen heb ik een foto gemaakt. HOME SWEET HOME. en daaronder :
                                  OVERWIN HET KWADE DOOR HET GOEDE TE DOEN !







Geen opmerkingen:

Een reactie posten