23-06-2016

Overdenking van de kamerling

Ik las een overdenking en dat ging over de kamerling, dat Fillipus aan de kamerling vraagt of de kamerling wel begreep wat hij aan het lezen was.

Vanavond was het wel iets anders ,maar toch,ik moest eraan denken! Ik was op visite geweest bij een vriendin die ik zeker tien jaar niet had gezien. Ik had gekeken hoe laat ik met de bus terug moest gaan,maar ze wilde dat ik eerst nog bleef eten. Ik dacht dat die bussen ieder uur terug zouden gaan,maar ik had niet goed gekeken ,vanaf 18,42 uur moest je de belbus een uur van te voren opbellen. En daar stond ik,mijn vriendin van ruim 84 jaar zou naar bed toegaan, ze was erg moe. Vorige week pas uit het ziekenhuis teruggekomen van een Tia . wat moest ik doen. Uiteindelijk besloot ik om als er een auto aan zou komen ik wilde vragen of hij mij 5 km verder in het andere dorp af wilde zetten om met die bus naar Gorkum toe te gaan.Het duurde bijna tien minuten(gelukkig kon ik zitten)En daar zag ik een auto met een trailer aankomen waar je paarden in vervoert, ik stond bij een zebra pad en stak mijn hand op, een keurige aardige mijnheer vroeg mij wat er was. Ik vertelde het hem. Stap maar in zei hij,hij kwam uit België vandaan ,dat had ik al gezien aan zijn kenteken. Ik vertelde hem,ik heb dit nog nooit gedaan,want tegenwoordig is het niet verantwoord. Hij zei tegen mij,wij moeten vertrouwen hebben in boven,hij was Katholiek. Ik vertelde ook dat ik mijn vriendin wel nooit meer zou zien. ja zei hij, wij ontmoeten elkaar boven weer.

Dit was wel anders dan de kamerling,want Fillipus stapte bij die kamerling in de wagen en ik stapte in de auto,maar wij spraken over het geloof. En dat vind ik echt een wonder.

Ik ben ook naar een huwelijks inzegening geweest, en die dominee zei,als je straks op bezoek gaat of wat dan ook spreek dan met elkaar over het geloof,en nu ging dat vanzelf met die aardige mijnheer die mij wilde nemen.
De tekst uit psalm 34 vers 5, ik heb de Heere gezocht en Hij heeft mij geantwoord, was de huwelijkstekst.  Het was een mooie duidelijke preek. Ik dacht aan mijn gebed van vanmorgen of de Here God wilde zorgen dat het mooi weer was voor het bruidspaar,het was stralend weer,wel erg warm.Ik zei tegen de koster van die kerk, wat een mooi weer hé. ik heb daar vanmorgen voor gebeden.En God heeft mij gehoord en verhoord.

Het bleef mooi weer,en op de terugweg heb ik de Here God gedankt voor het prachtige weer. Het begint nu net te regenen,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten