20-06-2016

Bruiloft te Kana !

Er was een bruiloft te Kana dat ligt in Galilea. De moeder van Jezus was er ook.Jezus en Zijn discipelem waren ook uitgenodigd. Er waren zoveel mensen aanwezig en de wijn raakte op. De moeder van Jezus kwam naar Hem toe en zei,ze hebben geen wijn meer. Jezus gaf haar ten antwoord,vrouw wat heb ik met u te maken ? Mijn uur is nog niet gekomen. Maar Jezus moeder was ervan overtuigd dat Hij toch zou helpen,en ze zei tegen de bedienden; wat Hij ook tegen je zegt.dat moeten jullie doen.

Er waren zes stenen watervaten neergezet volgens het reinigingsgebruik van de Joden,elk met een behoorlijke inhoud. En zoals Jezus moeder al van Hem verwachtte ,zei Jezus vul die vaten met water. En zij deden wat Jezus zei en ze vulden ze tot aan de rand. Jezus zei schep het nu en breng het aan de leider van het feest. De leider proefde van het water,dat inmiddels wijn geworden was,maar dat wist hij niet en hij begreep ook niet waar het vandaan kwam.Maar de bedienden die het water geschept had wisten het wel. De leider van het feest riep de bruidegom en zei tegen hem, je moet altijd eerst de goede wijn laten drinken en daarna pas de mindere. Jullie hebben de goede wijn voor het laatst bewaard.

Dit was het begin van de tekenen die Jezus heeft gedaan te Kan in Galilea ,Hij heeft Zijn heerlijkheid geopenbaard,en Zijn discipelen geloofde in Hem.

Zouden wij het ook geloven als Hij dit wonder nu ook zou doen ? Als ik vertel over wonderen in mijn leven, die ik wel geloof, omdat Hij nog steeds bij machte is om die te doen,dan wordt er meesmuilend over gedaan. Johannes 2 ; 1 -11

Geen opmerkingen:

Een reactie posten