26-05-2016

BETER LAAT DAN NOOIT !

Mattheüs 7:6  Daar zegt Jezus tegen ons  Geef het heilige niet aan de honden,nog werpt uw paar'len voor de zwijnen opdat ze niet te eniger tijd  dat  wat je ze  verteld  met de voeten vertrappen en u verscheuren.

Jezus heeft een hekel en een afschuw van roddelen en veroordelen ,maar dat betekend niet, dat wij niet onderscheidend mogen zijn en onze woorden maar moeten blijven verspillen aan mensen die dat wel doen,dan zijn wij dom !

En dat is het nou wat ik zo heel veel jaren was ,DOM! Toen ik nog getrouwd was en veel met mijn ex-schoonzus sprak ,zei ze dat op een keer  tegen mij ,je moet je paar'len niet voor de zwijnen werpen.

Mijn vriendin in Tiel werd op een keer zo boos tegen mij, ze zei, nou is  al zo vaak je vertrouwen beschadigd en iedere keer wordt het weer beschaamd,dus ook beschadigd, wanneer leer je het nou een keer ? Vertrouw de de mensen toch niet zo!
Psalm 146 : Vest op prinsen en mensen geen vertrouwen want je zult er nimmer heil bij vinden.
Zalig ben je in dit leven als je alleen maar God vertrouwd.
Maar met heel veel schade en schande wordt een mens wijs,of niet!


En helaas na zoveel jaren begreep ik het pas vanmorgen.  BETER LAAT DAN NOOIT ! Want dan is het te laat.
Ik dacht terug op mijn leven ,ik kon schijnheiligheid en roddelen niet uitstaan, want het beschadigd je tot in het diepst van je ziel.
En wat deed ik nou al die jaren alles over mijzelf ? Vertellen ,dus ook  het verkeerde, en het werd maar vertrapt.

Ik heb gisteren heel veel overwonnen, Overwinnen dat was voor mij: Overwin het kwade door het goede te blijven doen.
Mijn vriendin en mijn ex-schoonzus hebben gelijk gehad.
Ik heb gisteren mijzelf overwonnen. Trouwens dat heb ik al die jaren gedaan door de dingen te doen waar ik zo bang voor was. Ik had straat vrees en angst voor de mensen.  Maar deze week had ik een hevige aversie om de angst te overwinnen om toch mee te gaan naar Schiphol. Waarom zou ik dat doen ? Ik heb wel die angst overwonnen en zoveel inzicht in mijzelf gekregen.

Ik overwon iets wat mij jaren lang zo bezig heeft gehouden, dat was de zelfmoord van mijn neef Michél ,hij heeft op 16 jarige leeftijd een einde aan zijn leven gemaakt. Mijn zus is op 50 jarige leeftijd overleden.
De  vrouwelijke  buschauffeur die wij ieder jaar hebben,deed mij zoveel aan mijn overleden zus denken een ook aan mijn moeder. Uiterlijk lijkt ze heel veel op mijn overleden zus. Maar ook in haar doen en laten , ze kletste maar door om te kletsen. Zelfs de kleur van haar haren en de ogen zijn hetzelfde. En iedere keer werd ik herinnerd aan hoe mijn zus tegen mijn neef ,haar zoon deed. .
Tot hij zelfmoord pleegde. Mijn moeder beschadigde mij ook. Van jongs af aan was het oorlog in mijn leven. de mensen bleven mij vertrappen. het deed mijn zo'n pijn het doorlopende geklets van die chauffeur, en ineens heb ik dat overwonnen. Zij kon er ook niets aan doen. Ik overwon mijn ANGST ,want dat was het.  Kwaaddenkende en kwaadwillende mensen zullen met hun zgn psychologische inzicht het beter denken te weten.

Hoe draaide ik mijn knop in hersens om ? Zeker nadat ik gisteren toch weer zo dom was om te open te zijn ? En weer waren er mensen die het vertrapten. Maar de Here God gaf mij die ruimte, niet door mijzelf beter te voelen, maar om mijzelf  te beschermen en staande te kunnen blijven in dit leven .
En met die ruimte werd ik wakker. Ik voel mij echt bevrijd.

In de kerk waar ik naar toega, zit een alleraardigst echtpaar,zowel de man als  de vrouw, ze zijn eenvoudig,maar toch zijn ze wijs en liefdevol. Ze krenken andere mensen niet ,ze roddelen niet.
dat worden mijn vrienden ,ik mag ook bij ze blijven komen.Want gisteren besefte ik ook :
                     
                          WAAR JE MEE OMGAAT DAAR WORD JE MEE BESMET.

Jezus geeft ons dus duidelijk te kennen je bent echt niet beter dan andere mensen, maar er zijn mensen bij die dus levensgevaarlijk zijn,hoed je voor hen,neem jezelf in bescherming.
Dat is de les die ik geleerd heb in mijn 74 jarige leven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten