02-05-2016

Barmhartig en bewogen.


Ontferm U Jezus over deze wereld, ontferm U over de verlorenheid.En leer ons net als U barmhartig en bewogen zijn.Geef ons de kracht(mij) om te volharden. Laat het niet onze drang zijn om te Evangeliseren,wij vinden ,wij kunnen, wij willen.Wij vinden de kerk waar wij nu in leven outbollig!

Maar laten wij toegewijd zijn , met ontferming bewogen.Dan zal ons leven niet over rozen gaan en zullen wij geen schouderklopjes krijgen. Maar laat Uw liefde zichtbaar zijn naar de buitenwereld toe.Zoals ik gisterenavond die bemerkte bij de jongeman voor mij,hij gaf ook de jonge Proponent een bewogen hand en sprak een bewogen woord.Dat ontroerd mij dan dat is echtheid.
Zo echt en bewogen was de stem van de man die bij de gebedsgroep bad,vol ontferming bewogen. Als ik dat bemerk dan is dat voor buitenstaanders zeker merkbaar.

Het is moeilijk te volharden als je de hetze voelt van anderen. ze willen anderen bij de kerk brengen,alsmaar wat zij willen. En als ik dan steeds van de buitenstaanders van de kerk hoor dat ze juist de mensen niet prettig vinden,en dat vertellen ze dan tegen mij, dan mag ik dit toch ook wel onder de aandacht brengen,?Maar ik heb dat ook tegen een persoon gezegd die zo vol venijn afgaf op de behoudende kerken die wel groeien en bloeien, ze zei zelf het is gemeen, Inderdaad zei ik tegen haar het is heel gemeen,juist bij die mensen voel je nog vaak de echte liefde,wij kunnen wel willen evangeliseren,maar als de Geest ontbreekt,omdat het gaat om onze wil,wat wij willen ,hoe wij het willen.dan komt het niet over bij de mensen.

Lieve mensen als jullie willen evangeliseren begin dan eerst bij jezelf. Het is geweldig en ook om dankbaar voor te zijn hoe de jonge Proponent zo bewogen sprak,daar klonk mededogen in door.
Hij durft de dingen te zeggen en te benoemen. Hij is echt eerlijk,spreekt de mensen niet naar de mond.Om te laten zien hoe geweldig hij is.

Het gaat om mensen te trekken uit hun verlorenheid dan moeten wij ons licht in de wereld laten schijnen niet schijnheilig maar heilig.

En als ik zelf niet vertel dat ik het soms erg moeilijk heb om te volharden,dan ben ik schijnheilig, dan open ik mijn hart niet voor de medemens.

God wil dat wij allen de zelfde vruchten van bekering hebben,Goedheid,Mildheid,barmhartig zijn en bewogen .Vriendelijk zijn naar andere toe. Dat zijn de vruchten van de Geest die merkbaar zijn.

Maar dan moet het ook echt zijn en geen schijn. Jezus was ook zo verschrikkelijk fel tegen de farizeeën en de schriftgeleerden , wat ging Hij  soms fel tegen ze te keer.
Hij zij dus dat ze van buiten de schijn ophielden en daar walgde Hij van. Zo staat het er echt.

Als ik doe alsof ik vrolijk verder huppel aan Zijn hand en mij van binnen zo ellendig voel,dan ben ik ook schijn heilig. Het kan mij zo'n pijn doen als mensen alweer zo naar  tegen mij doen,dat is geen waanidee.

Daarom bid ik : O God ,laat mij volharden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten